فائزون

ستاد جشن‌های مردمی عیدسعیدغدیرخم | تهران- خ شهیدمدنی

فائزون

ستاد جشن‌های مردمی عیدسعیدغدیرخم | تهران- خ شهیدمدنی

اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله
شب معراج

شب معراج

يكشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۰ ب.ظ

عَن عَبدِاللَّهِ بنِ عُمَرَ قَالَ: سَمِعتُ رَسُولَ اللهِ[صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وآله] وَ قَد سُئِلَ بِأَیِّ لُغَةٍ خَاطَبَکَ رَبُّکَ لَیلَةَ المِعرَاجِ؟ فَقَالَ خَاطَبَنِی بِلُغَةِ عَلِیِّ بنِ أَبی طَالِبٍ[عَلیهِ السّلام] وأَلهَمَنِی أَن قُلتُ یَا رَبِّ! أَخَاطَبَتَنِی أَنتَ أَم عَلِیُّ؟ فَقَالَ یَا أَحمَدُ! أَنَا شَیءٌ لَیسَ کَالأَشیَاءِ وَ لَا أُقَاسُ بِالنَّاسِ وَ لَا أُوصَفُ بِالأَشیَاءِ، خَلَقتُکَ مِن نُورِی وَ خَلَقتُ عَلِیّاً مِن نُورِکَ فَاطَّلَعتُ عَلَی سَرَائِرِ قَلبِکَ أَحَبَّ مِن عَلِیِّ بنِ أَبی طَالِبٍ[عَلیهِ السّلام] فَخَاطَبتُکَ بِلِسَانِهِ کَیمَا یَطمَئِنَّ قَلبُکَ.

فائزون

عبدالله بن عمر می گوید: از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شنیدم از آن حضرت پرسیده شد: خدا در شب معراج با چه لغتی با تو سخن گفت و تو را مخاطب قرار داد؟ فرمود: مرا به لغت و بیان علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) مخاطب قرار داد. سپس به من الهام کرد که بگو: پروردگارا! تو مرا مخاطب قرار دادی یا علی؟ سپس فرمود: ای احمد! من چیزی هستم ولی مانند چیزهای دیگر نیستم و من به مردم قیاس نمی شوم و توصیف من توسط اشیاء میسّر نمی شود. تو را از نور خودم آفریدم و علی(علیه‌السلام) را از نور تو آفریدم. از آن پس به اسرار قلبت آگاه شدم، پس کسی را به سوی دل تو محبوب‌تر از علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) نیافتم، پس تو را با زبان علی(علیه‌السلام) مخاطب قرار دادم تا دلت آرام بگیرد.

بحارالأنوار ج 18، ص 386

#تاعیدسعیدغدیرخم_18روز
♦ شهادت ابن الرضا حضرت امام جوادالائمه(علیه السلام) تسلیت باد.

  • فـا رور
فائزون

تقدیم به او
که ترسیم سیمای نورانیش بر خیال کسی ممکن نیست و وصف کمالاتش در کلام هیچ بشری نگنجد؛ کسی که روحی آسمانی بود در قامت انسانی زمینی.
تقدیم به سرور مؤمنان، امیر سخنوران، اسوه پرهیزگاران و پیشوای روسفیدان؛ حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب (علیه السلام)